2017. január 26., csütörtök

Éjszakai kelesztésű fehér bucik kovászolt kovásszal






Történet: Előző nap előtésztát készítettem. Aztán úgy alakult, hogy nem használtam el. Betettem a hűtőszekrénybe, majd másnap
kivettem belőle
10 dkg-ot, hozzáadtam 10 dkg vizet és 10 dkg BL 80-as lisztet. Jól összekevertem és 10 órát állni hagytam.
Ezután kezdtem a dagasztáshoz. Ez valamikor délután volt.

Hozzávalók a kenyérhez:
a fenti összes kovász,
60 dkg BL 80-as liszt,
1 evőkanál burgonya pehely,
4 dl víz, (másnak biztosan nem kell ennyi folyadék)
1 dl aludttej,
1 nagyon púpos tk. só és még egy picike

Elkészítése:
Fentieket a dagasztógép üstjébe tettem és kb. 5-6 percig a géppel összekevertettem, utána 10-15 percig pihentettem a tésztát, majd addig dagasztottam a géppel, míg sima, selymes tésztát nem kaptam. Áttettem kelesztő tálba, lefedtem, majd 20 percre magára hagytam. Eztán átmozgattam, és 60 percig kelesztettem szobahőmérsékleten majd meghajtogattam. Utána 45 percig pihent, majd újabb hajtogatás következett, további pihentetés 60 percig, újból hajtogattam. Ezután is 60 percig kelesztettem, formáztam, kilisztezett kelesztő kosárba került  egy zacsival a tetején, és ment a hűtőszekrényben ahol 8 órát töltött. Reggel kivettem, és szobahőmérsékleten hagytam 2 órát.
A gázsütőmet előmelegítettem 30 percig, a tésztát a kőre tettem, legmagasabb fokozaton sütöttem 15 percig, utána levettem a minimumra és így sült még 20 percig.
Ropogós héj, pihe-puha bélzet. Pont olyan, amilyennek szeretjük. :-)
Langyosan megvágva.
Szépen megnőtt.







Ez már a közepéből van







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése